سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خشمناک شوم ، کى خشم خود را فرو نشانم ؟ آنگاه که انتقام گرفتن نتوانم ، تا مرا گویند اگر شکیبا باشى بهتر یا آنگاه که توانم تا مرا گویند اگر ببخشایى نیکوتر . [نهج البلاغه]
پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  

    دو نور مطهر

    اى ازلیت به تربت تو مخمّر
    آیت رحمت زجلوه توهویدا
    جودت هم بسترا،به فیض مقدس
    پرده کشدگرکه عصمت توبه اجسام
    جلوه توایزدى رامجلى
    گویم واجب ترا،نه آنت رتبت
    ممکن اندر لباس واجب پیدا
    ممکن امّاچه ممکن ،علّت امکان
    ممکن امّایگانه واسطه فیض
    ممکن امّانمودهستى ازوى
    وین نه عجب زآنکه نوراوست ززهرا
    نورخدادرسول اکرم پیدا
    وز وى تابان شده به حضرت زهرا
    این است آن نورکزمشیّت کن ،کرد
    این است آن نورکزتجلّى قدرت
    شیطان عالم شدى اگرکه بدین نور
    آبروى ممکنات جمله ازاین نور
    جلوه این خودعرض نمودعرض را
    عیسى مریم به پیشگاهش دربان
    این یک چون دیده بان فراشده بردار
    یاکه دوطفلنددرحریم جلالش
    این یک انجیل رانمایدازحفظ
    گرکه نگفتى امام هستم برخلق
    فاش بگفتم که این رسول خداى است
    دخترجزفاطمه نیابداین سان
    دخترچون این دوازمشیمه قدرت
    آن یک امواج علم راشده مبدا
    این یک ازخطابش مجلى
    این یک برفرق انبیاشده تارک
    این یک درعالم جلالت کعبه
    لم یلدبسته لب وگرنه بگفتم
    این یک کون ومکانش بسنه به مقنع
    چادرآن یک حجاب عصمت ایزد
    آن یک برملک لایزالى تارک
    تابشى ازلطف آن بهشت مخلّد
    قطره اى ازجودآن بحارسماوى
    آن یک خاک مدینه کرده مزیّن
    خاک قم این کرده ازشرافت جنّت
    عرصه قم غیرت بهشت برین است
    زیبداگرخاک قم به عرش کندفخر
    خاکى عجب خاک ،آبروى خلایق
    گرکه شنیدندى این قصیده«هندى»
    آن یک طوطى صفت همى نسرودى
    وین یک قمرى نمط هماره نگفتى

     

    وى ابدیّت به طلعت تومقرّر
    رایت قدرت درآستین تومضمر
    لطف هم بالشا،به صدرمصدّر
    عالم اجسام گردد،عالم دیگر
    عصمت توسرمختفى رامظهر
    خوانم ممکن ترا،ممکن برتر
    واجبى اندر رداى امکان مظهر
    واجب،امّاشعاع خالق اکبر
    فیض به مهتررسدوزآن پس کهتر
    ممکن امّازممکنات فزون تر
    نوروى ازحیدراست واوزپیمبر
    کردتجلّى زوى به حیدرصفدر
    اینک ظاهرز دخت موسى جعفر
    عالم،آن کاودرعالم است منّور
    دادبه دوشیزگان هستى زیور
    ناگفتى،آدم زخاک هست ومن آذر
    گرنبدى ،باطل آمدندسراسر
    ظلّش بخشود،جوهرّیت جوهر
    موسى عمران به باگاهش چاکر
    وین یک چون قاپقان معطّى بردر
    ازپى تکمیل نفس آمده مضطر
    وآن یک تورات رابخواندازبر
    موسى جعفر،ولىّ حضرت داور
    معجزه اش مى بودهمانادختر
    صلب پدرراوهم مشیمه مادر
    نامدونایددگرهماره مقدّر
    وین یک افواج حلم راشده مصدر
    وین یک معدوم ازعقابش مستر
    وین یک اندرسراولیارامغفر
    وین یک درملک کبریائى مشعر
    دخت خداینداین دونورمطهّر
    وین یک ملک جهانش بسته به معجر
    معجراین یک نقاب عفّت داور
    این یک برعرش کبریائى افسر
    سایه اى ازقهر این جحیم مقعّر
    رشحه اى ازفیض این ذخایراغبر
    صفحه قم رانموده این یک انور
    آب مدینه نموده آن یک کوثر
    بلکه بهشتش یساولى است برابر
    شایدگرلوح رابیایدهمسر
    ملجأبرمسلم وپناه به کافر
    شاعرشیراز و آن ادیب سخنور
    اى به جلالت زآفرینش برتر
    اى که جهان ازرخ توگشته منوّر

    حضرت امام خمینى (ره)

     



    هاشمی ::: دوشنبه 88/7/27::: ساعت 11:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

      حضرت معصومه

    نور دیده زهرا

    این بارگاه قدس که از عرش برتر است
    پاکیزه گوهر صدف عصمت بتول
    والا تبار خواهر سلطان دین رضا
    عزّت نگر که حرمت طوف حریم او
    جنّات عدن اگر طلبى زین حرم در آى
    هر سر بر آستان ملک پاسبان او
    آیینه هاى بقعه آیین طراز او
    در زیر پاى زائر این بارگاه قدس
    اینجا نماز را به خشوع و ادب گزار
    بس ساطع است نور نماز و دعاى خلق
    آدم به امر تو ز نهانخانه عدم
    جز آن که سر ز عجز بساییم روى خاک
    اى خالقى که وصف جلال و جمال تو
    یا رب به حق قافله سالار انبیإ
    عقل نخست و صادر اول که نام وى
    یارب به حق سیّد و سالار اولیا
    با اشک چشم، ابر کرم بر سر یتیم
    یارب به حق
    «فاطمه» آن کوثرى که او
    خونى که داد سرور آزادگان
    «حسین»
    یارب به
    «مجتبى» که شباب بهشت را
    مسموم ز هر کین که جگر پاره هاى او
    یارب به خون شاه شهیدان کربلا
    خونى که دامن شفق از انعکاس آن
    یارب به حقّ سید سجّاد آن امام
    در منتهاى اوج بلاغت صحیفه اش
    یارب به علم حضرت باقر که گاه موج
    عطر نبى رسد به مشام از کلام او
    یارب به صدق حضرت
    «صادق» که تا ابد
    اى واى من که عارض گلگون او به زهر
    یارب به حلم حضرت سلطان دین
    «رضا»
    شاهى که صدر مسند ارشاد، گاه بحث
    یارب به حق جود امام نهم
    «جواد»
    ابن الرّضا چو
    «عیسى» و «یحیى» به کودکى
    یارب به حرمت
    «حسن» عسکرى که او
    عمرى به جرم عصمت و تقوى و زهد و علم
    یارب به حق قائم بر حق امام عصر
    نوح زمان و قطب جهان کز حریم غیب
    یارب به حقّ عصمت
    «معصومه» کز شرف
    کاین در به روى خلق دو عالم گشوده دار
    خورشید شعله اى ز شعاع رواق او
    توفیق گفت و طبع
    «ریاضى» چو گل شکفت
    سال هزار و سیصد و هشتاد و نه بود

     

    آرامگاه دختر موسى بن جعفر است
    یعنى که نور دیده زهراى اطهر است
    فخر زنان عالم و خاتون محشر است
    با حرمت طواف امامان برابر است
    کاین آستان عرش نشان، هشتمین در است
    ساییده شد بهشت برینش مقرّر است
    روشنگر تشعشع خورشید خاور است
    گیسوى حور و یال ملک، مفرش در است
    کاین فرش زیر پاى تو، جبریل را پر است
    با ساق عرش ساحت گیتى منوّر است
    تا سر سراى منزل هستى مسافر است
    از ما به پیشگاه خدایى چه در خور است
    از عقل و فهم و وهم و گمان جمله برتر است
    آن صدر کائنات که آخر پیمبر است
    زیب اذان و زیور محراب و منبر است
    کز وجه او تجلّى اللّه اکبر است
    با ابر تیغ، صاعقه یى بر ستمگر است
    اُمُّ الائمه عصمت کبراى داور است
    مرهون حسن تربیت و شیر مادر است
    در باغ خلد، سید و سالار و سرور است
    در طشت از شماره فزون تر ز اختر است
    کآزرده حنجر از دم خونین خنجر است
    همرنگ داغ در جگر لاله مضمر است
    کز اُم و اَب تقارن سعد به اکبر است
    گویى
    «زبور» دیگر و «داود» دیگر است
    دریاى بى کران پر از دُرّ و گوهر است
    عطرى که رشک مشک و عبیراست و عنبر است
    چون آفتاب بر سر دین سایه گستر است
    همچون شعار آل على، سبز منظر است
    آن کز شرف، مدام نگهبان کشور است
    عقل مجسّم آمد و علم مصوّر است
    کز عشق، همچو مهر فلک، ذرّه پرور است
    قطب و امام و مرشد و مولا و مهتر است
    نقش نگین حلقه چندین مُعَسْکر است
    در حلقه محاصره چند لشکر است
    کانگشت او به گردش افلاک محور است
    خلق خداى را به خداوند رهبر است
    او را پدر امام و امامى برادر است
    تا خاک ما به آب ولایش مخمّر است
    تا نور او در آینه ها زیب و زیور است
    آنجا که آفتاب هم از ذَرّه کمتر است
    سالى که کار آینه کارى، میسّر است



    هاشمی ::: دوشنبه 88/7/27::: ساعت 11:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    حقیقت

    بر آر از آستین معرفت دست دعا اینجا
    به چشم دل نظر کن بر حریم دختر موسى
    مجو از خیل بیدر دان دواى درد بى درمان
    صداى قدسیان بشنو که مى آید به گوش جان
    بریز اشک نیازى در نمازستان بى خویشى
    حریم یثرب و بطحاست گوئى مرقد پاکش
    فضاى قدس، معراج حقیقت، بزم اَوْ اَدنى
    بنامْ ایزد، که خاک پاک او بوى نجف دارد
    ترا پرواز خواهد داد تااوج خدا جوئى
    بر آى از ظلمت هستى، که خضر آمد به سر مستى
    منم
    «مشفق» غبارى دامن افشان در هواى او

     

    به آئین دگر بر آستان کبریا، اینجا
    که جان را مى دهد آیینه لطفش جلا، اینجا
    اگردرمان دردخویش مى خواهى،بیااینجا
    که دردت را دوا اینجا، که رنجت را شفا اینجا
    بر آر ز سوز سینه درد آشنا اینجا
    که نور آذین بود چون ساحت اُمُّ القُرا اینجا
    شب اَسرى، فروغ جاودان مصطفى اینجا
    که از او مى تراود عطر ِ جان ِ مرتضى اینجا
    ز بام آشنائى، زاده خیرالنّسا اینجا
    به بوى چشمه سار زندگى بخش ِ بقا اینجا
    که مى جویم رضاى او به تسلیم و رضا اینجا

    حضرت معصومه


    هاشمی ::: دوشنبه 88/7/27::: ساعت 11:28 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    حریم امن

    عروس کشور خورشید شهر ما، اینجاست
    خسته خوابگه اخترى که هر شب و روز
    محیط علم وفقاهت، حریم آل رسول
    مزار چشم و چراغ دیار قم، که به عجز
    رفیعْ برج بلند اخترى که گردون را
    حقیقتى است که یابد شرف مکان ز مکین
    حریم فاطمه آنکو هزار موج خطر
    حریم اُخْت ِ رضا، دخت ِ موسى ِ جعفر
    ز دودمان ولایت ز خاندان رسول
    یکى ز باب فقاهت، یکى ز باب ولا
    بپاس حرمت معصومه مظهر عصمت
    محلّ نشر قیام امامْ روح اللّه
    مَطاف شب شکنان، قبله سحر خیزان
    جوار بارگه رحمتى که دامن را

     

    بزرگ عاصمه عصمت اله اینجاست
    کمر بخدمت او بسته مهر و ماه، اینجاست
    نگر که اهل نظر را دو پایگاه اینجاست
    برد بسایه مهرش جهان پناه اینجاست
    پى نظاره اش افتد ز سر کلاه، اینجاست
    بر این حقیقت اگر خواستى گواه،اینجاست
    از این محیط براند بیک نگاه، اینجاست
    که خلق را حرمش هست قبله گاه، اینجاست
    بزرگ بانوى جاوید فرّ و جاه اینجاست
    بسوى باغ جنان از دو باب راه اینجاست
    ز هر گناه و خطا جاى انتباه اینجاست
    حریم امن ِامامان عدلْ خواه اینجاست
    گذرگه سحر و مشرق پگاه اینجاست
    امید رحمت او شوید از گناه، اینجاست

     

     

    محمّد موحدیان قمى

     

     



    هاشمی ::: دوشنبه 88/7/27::: ساعت 11:24 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ریحانه رسول خدا

    رواق دختر موسى بن جعفر است اینجا
    دَر ِ بهشت برین گر طلب کنى به خدا
    زمین قم به مَثَل چون صدف بود، آرى
    ببند عقد نماز اندرین مقام رفیع
    مخوان به خلدبرینم زکوى او واعظ!
    حبیبه حق و ریحانه رسول و على
    ببوس از سر صدق وصفا ضریحش را
    مسیحْ زنده شود در حریم این بانو
    زمین موکب اجلال فاطمه بنگر
    فروغ روضه او پرتو افکن است به مهر
    اگر به دیده ادراک بنگرى، بینى
    از آن شدند سلاطین مقیم در کویش
    کند بدرگه او سجده صبحدم خورشید
    اگر تجلّى حق بینى از در و دیوار
    تبارک اللّه از این روضه بلند رواق
    برو طهارت دل کن، بیا به روضه او
    از آن پناه به کوى تو آرم اى بانو
    مرا که نام بود (حیدر)آمدم به درت
    زمین قم شد روشن از آن به غیب وشهود
    ز آفتاب قیامت غمى نخواهد بود
    سزد که
    «معجزه» ! قم همچنان بهشت بود

     

    حریم فاطمه،بنت پیمبر است اینجا
    ببوس با ادب آنرا که آن در است اینجا
    وجود حضرت معصومه، گوهر است اینجا
    که جاى گفتن اللّهُ اکبر است اینجا
    براى من ز دو صد خلد برتر است اینجا
    یگانه دختر زهراى اطهر است اینجا
    که موردنظر حىّ داور است اینجا
    عجب ز فیض دمش روح پرور است اینجا
    که دُرّ تاج سر هفت کشور است اینجا
    چرا که مطلع خورشید انور است اینجا
    که مهر و ماه هم از ذرّه کمتر است اینجا
    که خاک در گه او زیب افسر است اینجا
    که از فروغ ولایت منوّر است اینجا
    عجب مدار که دخت پیمبر است اینجا
    که از تصوّر و از وصف برتر است اینجا
    که جاى مردم پاک و مطهّر است اینجا
    که فیض روح، ز لطف میسّر است اینجا
    چرا که نور دو چشمان حیدر است اینجا
    که نور حق به جمالت برابر است اینجا
    مرا که سایه لطف تو بر سر است اینجا
    چرا که دختر موسى بن جعفر است اینجا



    هاشمی ::: دوشنبه 88/7/27::: ساعت 11:20 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مهدی رستم پور یکی از کارشناسان  کشتی و مجری دایره طلائی در مصاحبه با رادیو فردا از پناهنده شدن خود به اروپا خبر  . / / / / / / / دیگر اینکه نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد که با فیلمی در محکومیت شکنجه به فستیوال حقوق بشر نورنبرگ آلمان رفته بود،به غرب پناهنده شد تا ضمن نشان دادن آنکه با پدرش ارتباطی ندارد،این را نیز گفته باشد که«اگر قرارست از بین برویم ،بگذارید خودمان راه مان را انتخاب کنیم.»

    این نیست مگر به خاطر جدائی کلهر از همسرش و نبودن پدر کنار دختر



    هاشمی ::: سه شنبه 88/7/21::: ساعت 8:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

              

    سؤال: به نظر مى رسد بخش قابل توجهى از رفتار حکومت آمریکا با شیعیان آنجا، تحت تأثیر برخوردهاى سیاسى با دولت ایران است. به نظر شما، جمهورى اسلامى براى بهبود وضعیت شیعیان آمریکا و رفع تنش هاى موجود، چه اقدامات سیاسى مى تواند انجام دهد؟

    جواب: فشارى که در آمریکا بر شیعیان وارد مى آید نتیجه سیاست خارجى آمریکاست. سیاست خارجى آمریکا به راحتى عوض نمى شود. بنابراین، براى تغییر وضعیت مسلمانان آنجا من خیلى امید ندارم. تنها چیزى که ـ به نظر من ـ مى تواند به مسلمانان آنجا کمک کند، ارتباط با دیگران است. مسلمانان باید با مردم آمریکا ارتباط برقرار کنند. بررسى هاى آمارى نشان مى دهد بیش از چهل درصد آمریکایى ها فکر مى کنند که مسلمانان آنجا خطرناکند. از این چهل درصد، اکثریتشان مردان سفیدپوست کم سواد هستند. بیشتر طرفداران بوش این چنین هستند. آن ها اصلا نمى دانند تفاوت تشیّع و تسنّن چیست. آن ها فقط هر چه را دولت بگوید قبول مى کنند. دولت مى گوید: مسلمانان خطرناک هستند، مردم هم از آن ها مى ترسند. وقتى مردم مى ترسند، این فشار را بر آن ها مضاعف مى کند. برطرف کردن این فشار هم کار آسانى نیست. ما مى بینیم مسلمانان با کلیساها ارتباط برقرار مى کنند; رفت و آمد مى کنند، به کلیسا مى روند، آن ها را به مسجد دعوت مى کنند، درباره اعتقادات و مشترکاتشان صحبت مى کنند، ولى این کم است. تابستان گذشته که در آنجا بودم، در چند کلیسا صحبت کردم و کتابى را که مجموعه روایات اهل بیت(علیهم السلام)درباره حضرت عیسى(علیه السلام) بود و با کمک دوستان جمع آورى کرده ایم به آنجا بردم. وقتى چند روایت از این کتاب را براى آن ها خواندم براى آن ها خیلى جالب بود و خیلى استقبال کردند.

                یکى از آن ها سؤال کرد: پس چرا مسلمان ها مى خواهند ما را بکشند؟ گفتم: مسلمان ها نمى خواهند شما را بکشند. گف: چرا در قرآن گفته شده است: هر جا کافرى پیدا کردید، او را بکشید؟ این مگر در قرآن نیست؟ من هم براى آن ها توضیح دادم و راضى شدند; خیلى زود هم راضى شدند. وقتى ارتباط صمیمانه و صادقانه با دیگران برقرار کنید، وقتى کینه اى در کار نباشد، زود قبول مى کنند. یک جا صحبت مى کردم، گفتند: شما باید به همه کلیساهاى ما بروید و صحبت کنید تا همه بدانند که ایران چگونه کشورى است، و مسلمانان چه طور مردمى هستند. اما به طور کلى، آنچه در ذهن مردم است این است که مسلمانان شمشیرى در دست دارند و مى آیند; خطرناک هم هستند! سلاح اتمى دارند. واى! پس چه باید بکنیم؟ در مجلاّت و روزنامه ها طورى وانمود مى کنند که مردم واقعاً مى ترسند.

                تابستان در منطقه اى بودم که مادرم هم آنجا ساکن است، یکى از افراد پرسید: واى! شما در ایران هستید! نمى ترسید؟ گفتم: چرا بترسم؟ آنجا خیلى خوب است. گفت: نه، آنجا همیشه انفجار است و سنگ و تظاهرات. گفتم: آنجا فلسطین است، نه ایران! گفت: فرقى نمى کند، آنجا هم خاورمیانه است! مردم سطح پایین اصلا نمى دانند که تشیّع، ایران و اسلام چه ربطى با هم دارند. فقط مى گویند: این ها در آن منطقه اند و همه خطرناک هستند. در این صورت، تنها کارى که شیعیان مى توانند بکنند این است که سعى کنند با دیگران ارتباط پیدا کنند. بنده پیشنهاد کردم که کتاب مزبور حضرت عیسى در روایات شیعه را امام جماعت هر مسجدى در آنجا، به یک کشیش از کلیساهاى اطراف هدیه بدهد تا ببینند فکر شیعه در این باره چیست. همه گفتند: فکر خوبى است، ولى ما الآن بودجه نداریم!

    سؤال: تعریفى که جناب عالى از شیعیان آمریکا به دست دادید مبتنى بر مدرنیسم است که طبیعتاً آمریکا نباید با آن ها مشکلى داشته باشد. اما سوى دیگر، گفتید: روز به روز فشار بر شیعیان بیشتر مى شود. در اینجا، نوعى تناقض به چشم مى خورد. لطفاً توضیح دهید.

    جواب: ظاهراً نوعى تناقض در آنجا دیده مى شود. ما در ظاهر مى بینیم که اکثریت شیعیان آنجا طرفدار مدرنیسم هستند; یعنى آنچه آمریکا مى خواهد. پس چرا بر آن ها فشار مى آورد؟ ما باید ببینیم این فشار چگونه بر آن ها اعمال مى شود.

                مثلا، شما آنجا یک زندگى صددرصد آمریکایى هم که داشته باشید، باز هم مأمور «اف. بى. آى.» به خانه شما مى آید و از شما پرس و جو مى کند. این فشار است. «چرا دولت این کار را مى کند؟» سؤال بى جایى است. فکر مى کنند شاید شما بتوانید به آن ها کمک کنید. سؤال مى کنند: شما از تروریست ها کسانى را نمى شناسید؟ وضع این طور است. دوستان من که آنجا هستند و یک زندگى کاملا آمریکایى دارند، مى گفتند: «اف. بى. آى.» از ما هم پرسوجو کرده است. هیچ کس دوست ندارد «اف. بى. آى.» خانه اش را تفتیش کند و از او بازپرسى کند، ولى این موضوع هست. از این نظر، شیعیان احساس مى کنند تحت فشار هستند. آن ها به «اف. بى. آى.» مى گویند: ما با شما هستیم. چرا ما را اذیت مى کنید، ولى آن ها مى گویند: ما فقط مى خواهیم چند سؤال بپرسیم: چه کسانى را مى شناسید؟ آیا به مسجد مى روید؟ اعتقادات مردم اهل مسجد چگونه است؟ از سوى دیگر، مردم نادان، که فقط مى بینند شما ایرانى هستید، چون مى بینند الآن آمریکا در مورد حمله به ایران صحبت مى کند، به شما مى گویند: شما هم با آن ها هستید. شما مى گویید: نه، من مدرنیست هستم، من با شما هستم، چرا مرا اذیت مى کنید; ولى اگر شخصاً شما را نشناسند به شما مشکوک مى شوند.

                دوستى دارم که بیش از ده سال است در آنجاست و در دانشگاه تدریس مى کند، تابستان گذشته که با او تلفنى صحبت مى کردم، مى گفت: من فکر مى کردم که مى توانم اینجا زندگى کنم. مثل هر کس دیگرى که از کشورهاى دیگر به آمریکا مى رود; من هم از ایران آمدم، ولى الآن متوجه شده ام که نمى شود. من همیشه مورد شک و سوء ظن هستم، در حالى که قاعدتاً نباید این طور باشد; چون ایشان خیلى متعادل و طرفدار مدرنیسم است; همان که آمریکا مى پسندد، دموکراسى و حقوق بشر آمریکایى و مانند آن ها را صددرصد قبول دارد، ولى باز هم مى گوید: من براى مردم اینجا مورد شک و تردید هستم. وقتى براى خرید به مغازه مى روم، نگهبان مغازه دایم دنبال من است، مراقب من است. چه کسى مى تواند این وضع را تحمّل کند؟

    سؤال: آیا دولت آمریکا به شیعیان فرصت مطرح کردن خود و عقایدشان را مى دهد؟

    جواب: به هیچ وجه. حتى آنجا که بودم با دوستان این اشکال برایمان مطرح بود که ـ مثلا ـ در روز عاشورا همه گروه هاى شیعه در خیابان پنجم نیویورک راه پیمایى مى کنند و زنجیرزنى و عزادارى مى کنند. همیشه تلویزیون آمریکا از این مراسم در حد چند ثانیه تصاویرى نشان مى دهد که ببینید این دیوانه ها چه مى کنند! مردم اصلا هیچ نمى فهمند که این ها چرا این کار را مى کنند.

    سؤال: حتى در حد یک اعلامیه هم نظرات شیعیان را پخش نمى کنند یا اینکه بخواهند به صورت مکتوب خود را معرفى کنند؟

    جواب: اصلا آن ها نمى خواهند شیعیان مطرح شوند. حتى به کتابى که شیعیان خود آمریکا براى معرفى اعتقادات خود مى نویسند اجازه چاپ نمى دهند. مهم ترین کتابى که در مورد تشیّع به زبان انگلیسى نوشته شده کتاب Movement است که یک شخصیت بهائى نوشته; بدترین کتابى است که درباره تشیّع نوشته شده است. مسلمانان و شیعیان آنجا براى معرفى مکتب خودشان به دیگران چه مى توانند بکنند؟ مثلا، در آمریکا، براى خودشان یک شبکه تلویزیونى به نام «شبکه آفتاب» درست کرده اند. این کانال هر هفته فقط چند ساعت برنامه دارد و برنامه هایش مطالبى مثل این است که بچه هاى ایرانى به دماوند و جاهاى تفریحى مى روند و ـ مثلا ـ کباب مى خورند و از این قبیل کارها. براى چه؟ براى اینکه ایرانى هایى که در آمریکا هستند دلشان براى وطنشان تنگ شود. ولى براى این منظور که خود را معرفى کنند که ما که هستیم و یا اینکه ارتباطى با دیگران داشته باشند، در این باره کارى نکرده اند.

    سؤال: آیا اصلا شیعه در سیاست خارجى آمریکا جایگاهى دارد یا نه؟

    دکتر تقى زاده داورى: ضمن تشکر و سپاس از جناب آقاى دکتر که مباحثى را مطرح کردند و ابراز خوش حالى از اینکه بحث به صورت مشارکتى پیش رفت، بنده لازم مى دانم این مطلب را عرض کنم که شیعیان در سیاست خارجى آمریکا مورد توجه هستند. با این توضیح که ما کتابى را ترجمه و نقد کردیم و در مراحل مقدّماتى چاپ است. به نام شیعیان عرب; مسلمانان فراموش شده که آقاى گراهام فولر آن را نوشته است. در پشت جلد این کتاب نوشته که آقاى فولر دوازده سال مأمور سازمان CIA در لبنان بوده و درباره شیعیان عراق، بحرین، لبنان و کویت و عربستان مطالعه کرده است. کتاب بسیار ماهرانه نوشته شده است. ما بخش هایى از این کتاب را در فصلنامه شیعه شناسى چاپ کرده ایم. آقاى دکتر تقوى، فارغ التحصیل انگلیس، این کتاب را نقد کرده اند که در فصلنامه شیعه شناسى چاپ شده است. در این کتاب، به خوبى نشان داده شده است که آنچه آمریکا امروز در خاورمیانه تعقیب مى کند بر اساس حرف هاى فولر در این کتاب است. تمام حرف فولر این است که ما در دراز مدت، به انرژى نیاز داریم; انرژى احتیاج به ثبات دارد (ثبات منطقه اى); انرژى در منطقه خاورمیانه و کشورهاى عربى و حوزه خلیج فارس و در منطقه شیعه نشین است; دولت آمریکا باید با شیعیان آن منطقه از در مذاکره وارد شود. آن ها هم دنبال شیعیان ایرانى نیستند، جداى از شیعه ایرانى هستند. البته آقاى عبدالمجید خوئى زمینه تدوین این کتاب را فراهم کرد. به هر تقدیر، نویسنده مى گوید که شیعیان حوزه خلیج فارس مناطق استراتژیک نفت خیز دنیا را در دست دارند; آن ها هم با ایران نیستند; دیر یا زود تغییراتى در خاورمیانه صورت مى گیرد و ضرورت دارد که آمریکا با آن ها از در مذاکره دربیاید و به آن ها رسیدگى کند تا بتواند منافع درازمدت خود را حفظ کند. بر اساس همین کتاب و دیگر مقالات منتشر شده درباره شیعیان منطقه مى توان گفت: شیعیان در استراتژى خاورمیانه آمریکا جایگاه ویژه اى دارند و دولت آمریکا بخشى از سیاستش در خاورمیانه، درباره شیعیان منطقه است و بنابراین، نمى توان نقش شیعیان را نادیده گرفت .پایان



    هاشمی ::: سه شنبه 88/7/21::: ساعت 8:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 10
    بازدید دیروز: 12
    کل بازدید :104014
    free counters

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)
    هاشمی

    >> پیوندهای روزانه <<
    ..اهل کتاب کلیک کنند - [31]
    دانلود متن کتب درسی [25]
    پایگاه اطلاع رسانی دولت [39]
    بدو دانلود [99]
    هر چی بخوای [41]
    علی رضا افتخاری [102]
    آنچه لازم است بدانید [41]
    سایت حضرت آیه الله بهجت [78]
    آدرس سایت مراجع [41]
    پاسخ به شبهات [69]
    دلائل امامت [49]
    سیاه جال [76]
    «عشق و زندگی» منتشرنشده استاد مطهری [65]
    [آرشیو(13)]


    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<
    حضرت معصومه[5] . شعر[5] . شیعیان آمریکا پس از 11 سپتامبر[2] . امام رضا علیه السلام=ضامن آهو[2] . عید[2] . یافاطمه[2] . کارآمدی چادر و حجاب مشکی . عید قربان=تصویر . قران =بهائیت . کتب بهائیت . لیلةالرغائب . لیلةالرغائب -آرزو . مفهوم، فلسفه و فواید حجاب . میلاد حضرت محمد (ص) . نازنین -زمین-سوال- جواب . نتیجه ازدواجهای خیابانی . نقدى بر حدیث «اصحابى کالنجوم» . و امام جعفر صادق(ع) . ولادت . یا زهرا . امام علی(ع) . انگیزه ی اصلی پوشیده بودن چیست؟ . ایدئولوژى بهائیت . برای زندگی . بهائی= نجس . بهار . پناهندگی دختر کلهر نتیجه جدائی پدر ومادر . پیامبر -امام حسن- امام رضا . پیامبر خوبی‌ها . تاریخچه حجاب در اسلام . تصاویر: . تصاویری از مصدومان چهارشنبه‌سوری‌های قبل . تعریف امامت . جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق "فیس‌بوک . چهلمین روز در فراق بهجت . حجاب . حجاب در روایات . حجاب در نظر فاطمه زهرا . صفای احمدی نژاد . عظم الله اجورکم . شیعه -سنی-حقیقت-زهرا - . خود نمائی قدیمی و مدرن . دانلود نرم افزار=ارتباط شیعه . دروغ سازی اغتشاشات . ریشه های کشف حجاب . زن وروابط زنا شوئی . سایتهای مفید شیعه شناسی . 15 مکان آلوده زمین . آزادی غربی = ایجاد مراکز فحشا . أین عمّار، = أین ابن تیهان=عمار کجاست؟ . احمدی نژاد . اختلاط دختر و پسر در زمان حال . اربعین حسینی . اس ام اس . اس ام اس روز پدر . اعمال شب وروز=عید غدیر=مستحبات .

    >>آرشیو شده ها<<
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)

    >>لینک دوستان<<
    عاشق آسمونی
    منطقه آزاد
    نور
    صل الله علی الباکین علی الحسین
    بر و بچه های ارزشی
    مذهب عشق
    تنهایی من
    آســــــمــونـــی بــاش
    صفحات انتظار در فراق گل نرگس
    گرداب
    ریاست جمهوری

    >>لوگوی دوستان<<


    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©