سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آن حضرت را از فرموده رسول ( ص ) پرسیدند « پیرى را با خضاب بپوشانید و خود را همانند یهود مگردانید » گفت : ] او که درود خدا بر وى باد چنین فرمود : و شمار مرد دین اندک بود . اما اکنون که میدان اسلام فراخ گردیده و دعوت آن به همه جا رسیده ، هر کس آن کند که خواهد . [نهج البلاغه]
پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • به گزارش شیعه آنلاین، طی دو سال گذشته هر از چند گاهی خبری در مورد اقدامات ضد شیعی انجام شده در کشور کویت توسط رسانه‌های مختلف جهان عرب منتشر شده است، اما هر بار دولت یا مسئولان ذیربط در این کشور با هدف پیشگیری از وقوع هرگونه درگیری طایفه‌ای و مذهبی، با هر راه و یا به هر وسیله ممکن مشکل را حل کرده و جنجال به وجود آمده را پایان داده است.

    با توجه به عدم برخورد قاطع و دفعات زیاد تکرار اینگونه رفتارها و اقدامات ضدشیعی، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا کویت به دنبال ایجاد جنگ شیعی – سنی است؟ یا شاید این گونه اقدامات مقدمه ای است برای اخراج شیعیان از این کشور.


    در اینجا با هدف روشن تر شدن موضوع، به تعدادی از اقدامات ضد شیعی انجام شده در کویت طی دو سال گذشته به ترتیب زمانی، اشاره می‌کنیم:


    1) دستگیری برخی چهره‌های سرشناس و تعدادی از نمایندگان شیعه پارلمان کویت، به اتهام حضور در مراسم بزرگداشت شهید «عماد مغنیه». از جمله چهره های دینی سرشناس شیعیان کویت به این بهانه، حجةالإسلام و المسلمین شیخ «حسین معتوق» بوده است.


    2) بازداشت یک شهروند جوان شیعه به دلایل ناشناس توسط نیروهای دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور کویت. البته دولت کویت با هدف توجیه بازداشت این جوان، اعلام کرد که وی به دو خلیفه اهل سنت اهانت کرده است.


    3) توزیع کتاب ضدشیعی فتنه‏انگیز «علی محمد الصلابی» درباره امیرالمؤمنین علی بن أبی‏طالب، که باعث خشم و غضب شدید شیعیان این کشور شد. وی در این کتاب که با عنوان منحرف ‏کننده "درخشان‏ترین مطالب درباره حیات امیرالمومنین" چاپ شده، شیعیان را گمراه و رافضی خوانده است.


    4) دیگر اقدام ضد شیعی انجام شده طی این مدت انفجار در حسینیه شیعیان کویت بوده است. این انفجار به زخمی شدن تعدادی از عزاداران امام حسین(ع) منجر گردید. در پی وقوع این انفجار، وزارت کشور کویت فورا با هدف جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری طایفه‌ای آن را انفجاری غیرتروریستی اعلام کرد در حالی که تمام شواهد دال بر تروریستی بودن آن بود.


    5) اخراج سید «محمدباقر فالی» روحانی ایرانی تبار از کشور کویت به اتهام اهانت به دو خلیفه اهل سنت. در پی اخراج وی، روزنامه‌های کویتی حامی دولت کویت با هدف توجیه این اقدام "فالی" را بمب متحرک ایران نامیدند. این در حالیست که وی هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارد و طی دو دهه گذشته تنها با هدف سخنرانی مذهبی برای شیعیان، به کشور کویت سفر کرده است.


    6) صدور فتوایی توسط وهابییون کویت مبنی بر حرام بودن داد و ستد و انجام هرگونه تجارت با شیعیان. این فتوا توسط تعدادی از مفتیان وهابی کشور کویت بر بالای منبر مساجد مختلف این کشور اعلام شد. درپی خشم شیعیان از صدور چنین فتوایی، نیروهای امنیتی تحقیقاتی در این زمینه را آغاز کردند اما هیچگاه نتیجه آن تحقیقات اعلام نشد.


    7) دیگر اقدام ضد شیعی می توان به اظهارات «محمد هایف» نماینده افراطی مجلس کویت اشاره کرد. زیارت و طواف پیرامون قبور برای دستیابی به حاجات را شرک دانشت و گفت: کسانی که این عقاید را گسترش می‏دهند و بدان اعتقاد دارند از دین اسلام خارجند او همچنین از وزارت اوقاف کویت خواست تا به زعم خود از گسترش اینونه عقاید گمراه جلوگیری کرده و در مقابل گسترش این بدعت بایستد.


    8) توهین مجله کویتی «فرقان» به روحانیت شیعه و عمامه پیامبر (ص) دیگر اقدام انجام شده است. شیعیان معترض خواستار محاکمه فوری توهین کننده و توقیف این مجله شدند اما هیچ اقدام جدی در برابر آن گرفته نشد.


    9) پس از آن ورود علمای شیعه به کویت ممنوع شد. در پی صدور چنین قانونی از سوی دولت، «فیصل دویسان» نماینده مجلس این کشور با بیان اینکه عده‏ای متعصب که با وزارت کشور مرتبط هستند، با ایجاد محدودیت برای شیعیان در کویت از ورود علمای شیعه به داخل کویت ممانعت نموده و آنها را در مرزهای این کشور نگاه می‏دارند، افزود: این کار بر خلاف قانون سال 1962 است که آزادی را حق عموم می‌داند.


    10) «معصومه مبارک» نماینده شیعه مجلس کویت با دریافت نامه‌ای تهدید آمیز، از سوی افراد ناشناس به قتل تهدید شد. وی در این نامه به تبلیغ مذهب شیعه و ساخت حسینیه برای شیعیان کویت متهم شد.


    11) اسائه ادب یک شبکه تلویزیونی کویتی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع). این شبکه موضوع مظلومیت و عصمت حضرت زهرا(س) را بی اساس خواند. شیعیان خشمگین نیز اعلام کردند اگر این شبکه عذرخواهی و عوامل این برنامه را مجازات نکند، اقدامات شدیدتری انجام می‌دهند.


    12) منع انتشار کتاب شیعی «نبوغ امام علی(ع)» در کویت دیگر اقدام انجام شده طی این مدت در کشور کویت بوده است. در همین راستا سید «محمدباقر مهری» از چهره‌های سرشناس شیعیان کویت و وکیل تعدادی از مراجع تقلید در این کشور، ضمن انتقاد شدید از منع انتشار این کتاب، گفت: منع چاپ و انتشار این کتاب از جنایات بزرگ است و اهانتی به حضرت علی(ع) به شمار می‌رود.


    13) حمله به عاشورای حسینی با شعار «عاشورا روز شادی و سرور است». این کار در ماه محرم الحرام و در آستانه عاشورا توسط مؤسسه "ذکر" که ریاست آن را فردی وهابی برعهده دارد، انجام شد. وی تعداد زیادی بنر و پوستر در تابلوهای شهرهای این کشور نصب کرد و موجب ناراحتی و خشم شدید شیعیان این کشور شد.


    14) مخالفت «ولید طباطبایی» نماینده وهابی پارلمان کویت با افتتاح کنسولگری این کشور در مشهد نیز از اقدامات اخیر انجام شده بوده است. وی پس از اعلام مخالفت خود با این کار، طی اظهاراتی با ابراز تعجب پرسید: چگونه ممکن است که کمیته مسائل خارجی با افتتاح یک کنسولگری در شمال شرقی ایران، روابط کویت با این کشور را بهبود ببخشد؟!


    15) محکومیت آیت الله سید «محمدباقر مهری» روحانی سرشناس شیعیان و نماینده برخی مراجع تقلید در کویت به اتهام توهین به ابن‌تیمیه توسط دادگاه جزایی کویت. وی به پرداخت پنج‏ هزار دینار جریمه نقدی محکوم شد.‏


    16) وحشت نمایندگان کویتی از مفاتیح‌الجنان نیز خبری بود که اخیرا توسط رسانه‌ها اعلام شد. در همین راستا یک روزنامه کویتی از بگومگوی شدید نمایندگان مجلس این کشور با وزیر معارف و وزیر دارایی درباره چگونگی ورود کتاب «مفاتیح‌الجنان» به کویت خبر دادند.


    17) اهانت به زائران عتبات عالیات در مرز بین عراق و کویت را تقریبا می‌توان جدیدترین اقدام ضد شیعی انجام شده در این کشور دانست. گفتنی است تعداد زیادی از زائران کویتی پس از بازگشت از زیارت عتبات عالیات در عراق در ورودی کویت در گذرگاه العبدلی با توهین نیروهای گمرکی مواجه شدند.



    هاشمی ::: یکشنبه 89/1/22::: ساعت 7:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 29
    کل بازدید :102401
    free counters

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)
    هاشمی

    >> پیوندهای روزانه <<
    ..اهل کتاب کلیک کنند - [31]
    دانلود متن کتب درسی [25]
    پایگاه اطلاع رسانی دولت [39]
    بدو دانلود [99]
    هر چی بخوای [41]
    علی رضا افتخاری [102]
    آنچه لازم است بدانید [41]
    سایت حضرت آیه الله بهجت [78]
    آدرس سایت مراجع [41]
    پاسخ به شبهات [69]
    دلائل امامت [49]
    سیاه جال [76]
    «عشق و زندگی» منتشرنشده استاد مطهری [65]
    [آرشیو(13)]


    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<
    حضرت معصومه[5] . شعر[5] . شیعیان آمریکا پس از 11 سپتامبر[2] . امام رضا علیه السلام=ضامن آهو[2] . عید[2] . یافاطمه[2] . کارآمدی چادر و حجاب مشکی . عید قربان=تصویر . قران =بهائیت . کتب بهائیت . لیلةالرغائب . لیلةالرغائب -آرزو . مفهوم، فلسفه و فواید حجاب . میلاد حضرت محمد (ص) . نازنین -زمین-سوال- جواب . نتیجه ازدواجهای خیابانی . نقدى بر حدیث «اصحابى کالنجوم» . و امام جعفر صادق(ع) . ولادت . یا زهرا . امام علی(ع) . انگیزه ی اصلی پوشیده بودن چیست؟ . ایدئولوژى بهائیت . برای زندگی . بهائی= نجس . بهار . پناهندگی دختر کلهر نتیجه جدائی پدر ومادر . پیامبر -امام حسن- امام رضا . پیامبر خوبی‌ها . تاریخچه حجاب در اسلام . تصاویر: . تصاویری از مصدومان چهارشنبه‌سوری‌های قبل . تعریف امامت . جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق "فیس‌بوک . چهلمین روز در فراق بهجت . حجاب . حجاب در روایات . حجاب در نظر فاطمه زهرا . صفای احمدی نژاد . عظم الله اجورکم . شیعه -سنی-حقیقت-زهرا - . خود نمائی قدیمی و مدرن . دانلود نرم افزار=ارتباط شیعه . دروغ سازی اغتشاشات . ریشه های کشف حجاب . زن وروابط زنا شوئی . سایتهای مفید شیعه شناسی . 15 مکان آلوده زمین . آزادی غربی = ایجاد مراکز فحشا . أین عمّار، = أین ابن تیهان=عمار کجاست؟ . احمدی نژاد . اختلاط دختر و پسر در زمان حال . اربعین حسینی . اس ام اس . اس ام اس روز پدر . اعمال شب وروز=عید غدیر=مستحبات .

    >>آرشیو شده ها<<
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    اردیبهشت 1388
    خرداد 1388
    تیر 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    بهمن 1388
    اسفند 1388
    فروردین 1389

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پیـــــــــــرو اهل بیت(ع)

    >>لینک دوستان<<
    عاشق آسمونی
    منطقه آزاد
    نور
    صل الله علی الباکین علی الحسین
    بر و بچه های ارزشی
    مذهب عشق
    تنهایی من
    آســــــمــونـــی بــاش
    صفحات انتظار در فراق گل نرگس
    گرداب
    ریاست جمهوری

    >>لوگوی دوستان<<


    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©